Lidia-Alina Nicolae says:
“The pictures are part of my master project, which includes several drawings, engravings and objects.
The starting point of the study was life-death analogy, but I tried to show how the idea of death was addressed in religious culture of Mesopotamia, Sumer and Assyria.
So my work is subject immortality or life after death. There is life conservation ideology, supported by faith in the existence of deities. This belief of immortality has been supported by conservation bodies, wrapped in woven straw and clay, forming traces of life.
Green keeps a strange and complex feature pertaining to its double polarity: green buds and green molds (birth and death), or green, turquoise (turquoise), which the old culture is against fire or the sun as deity.:
Doina Mândru, curator, says:
“Urme este titlul sub care Lidia Alina Nicolae reuneşte explorările sale din anii studenţiei şi ai masteratului în grafică încheiate în 2010 sub îndrumarea profesorului Nicolae Alexi. Tânăra graficiană, solid îndrumată anterior şi de Mircea Muntenescu, se încumetă să investigheze cultural lumea lui Ghilgameş punându-şi, din unghiul lui de vedere, întrebările ultime ale vieţii cu temeritatea şi prospeţimea tinereţii.
Limita însăşi dar şi urma făpturii transmisă dintr-un dincolo nedefinit sunt interogate cu toată gravitatea dar şi cu un salutar început de linişte. Autorul nu pare intimidat de subiect, iar latura sa întunecată este abordată cu surdină. Aprofundând ritualurile şi imageria babiloneană, graficiana accede la simboluri ce devin chiar semnele plastice cu care operează. De aceea firul de grâu, paiul, forma sintetică a sarcofagului – carapace despovărată de conţinut, doar păstrând urma lui – sunt pretexte pentru fertile explorări de poetică a liniei sau a formei, în simulările obiectuale, iar căutarea sensului rămâne un drum deschis, încă luminat. O asemenea expoziţie încheie un ciclu al interogaţiilor majore necesare oricărui început temeinic şi anunţă, credem, un promiţător parcurs spre mature limpezimi.”